Savitaipalelaisen Vesa Lapaton mukaan kauppojen omat tuotemerkit ovat kirosana tuottajille – Kauppa kerää voitot ja ajaa tuotantoa yhä suurempiin yksiköihin

Pitkään jatkuneesta kritiikistä huolimatta Private label -tuotteiden kysyntä on pysynyt vakaana.

Ostin suomalaista maitoa, ja luulin tukevani tuottajaa. Oikeasti tuki meni kaupparyhmän oman tuotemerkin kautta suurelle kauppaketjulle.

Haluatko lukea koko jutun?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Saimaan sisällöt.

Tilaa 3 kk 4 €/kk Tilaa 6 vk 3,50 €/vk

Digitilauksen sisältö

  • Esaimaa.fi-verkkopalvelun rajaton käyttöoikeus vuoden jokaisena päivänä
  • Näköislehti
  • Uutissovelluksen ja päivän lehti -sovelluksen käyttöoikeus (iOS ja Android)
  • Ita-Savo.fi-, Kouvolansanomat.fi-, Kymensanomat.fi- ja Lansi-Savo.fi-verkkopalvelut, näköislehdet ja sovellukset
  • Lukuoikeus sinulle ja kolmelle perheenjäsenellesi