Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Oikaisu: Anni Swanin Hopeavuoren huvilasta kertovassa jutussa oli kaksi virhettä

Kirjailija Anni Swanin Hopeavuori-huvilaa käsittelevässä jutussa (esaimaa.fi 27.6.2022 ja paperilehti 3.7.) oli kaksi virhettä. Ensimmäinen virhe oli vuosiluvussa, joka väitti, että Anni Swania olisi haastateltu Lappeenrannan uutisissa vuonna 1960. Tosiasiassa vuonna 1958 menehtynyttä Swania oli siteerattu Lappeenrannan uutisten jutussa postuumisti.

Toinen virhe liittyi sijaintiin. Jutussa kerrottiin, että Swanin perheen tyttäret järjestivät retkiä kesävieraille lähikuntiin, ja että retket olisivat suuntautuneet myös Savitaipaleelle ruhtinas Barjatskinin huvilalle. Näin varmasti olikin, mutta Barjatskinin huvila on kuitenkin Partakoskella sijaitseva rakennus, jossa nykyään toimii Ruhtinaanmäen kahvila ja kotieläinpiha eikä siis Olkkolan hovi, kuten jutussa väitettiin.