Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Eksotella häiriö potilastietojärjestelmässä ja puhelinpalveluissa – Soittopyyntöihin ei välttämättä vastata eikä takaisinsoittoja tule saman päivän aikana

Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin (Eksote) puhelinliikenteessä on ilmennyt maanantaina häiriöitä potilastietojärjestelmän ja puhelinjärjestelmän vian vuoksi. Puhelinyhteydet toimivat rajoitetusti ja potilastietoihin ei ole pääsyä. Häiriöt hidastavat Eksoten puhelinpalveluita. Eksote kertoi asiasta tiedotteella maanantaina alkuiltapäivästä.

Häiriöt koskevat Eksoten mukaan hyvinvointi- ja terveysasemien, neuvolan, Etelä-Karjalan Päivystysavun ja mielenterveys- ja päihdepalveluiden puhelinpalveluita. Soittopyyntöihin ei välttämättä pystytä häiriöiden aikana vastaamaan eikä takaisinsoittoja tekemään saman päivän aikana.

Vikaa selvitetään. Eksote tiedottaa myöhemmin korjausaikataulusta.

Kiireettömissä asioissa Eksote kehottaa ottamaan yhteyttä myöhemmin tai käyttämään Eksoten sähköistä asiointipalvelua. Hätätapauksessa pitää soittaa yleiseen hätänumeroon 112.