Teatteriarvio: Lappeenrannan tanssiteatteri osoitti heti ensiulvaisulla tarpeellisuutensa

Sanna Salama tanssii nimiroolin Lappeenrannan tanssiteatterin ensimmäisessä teoksessa, vetävästi toteutetussa Sudenmorsiamessa. Picasa

Aauuuuuooo! Mitä ei ole ollut, sitä ei ole osannut kaivata. Nyt, Lappeenrannan tanssiteatterin ensimmäisen esityksen jälkeen, teatterille toivoo pelkkää hyvää, jottei sitä menetä. Niin tarkasti se on haistanut ja täyttää tyhjän paikan kahden balettitapahtuman ja monen tanssikoulun maakunnassa. Aino Kallaksen Sudenmorsian-romaani ilmestyi 90 vuotta sitten. Sen taustalla on hiidenmaalainen mytologia ihmissudesta, mutta alkuperäistarinasta ei tarvitse välittää hittojakaan. Minä katselin sitä luontevana jatkona parisuhdetarinoille, joita Aapo Stavén on ohjannut Pulsan leirinuotiolle kesäisin. Eikä mikään estä näkemästä esitystä jopa kannanottona haja-asutusalueiden kiivaisiin susipuheisiin.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Etelä-Saimaan sisällöt.

Tilaa 3 kk 4 €/kk Tilaa 5 vk 3 €/vk Olen jo tilaaja