ex-kiusattu

16.2. 6:50Suosittele 31

"Uhri on toipumassa vammoistaan"... Todellinen uhri on tämä kiusattu! Toivottavasti oikeuslaitos näkee mistä on kyse.

huolestunut

16.2. 7:59Suosittele 25

Oon samaa mieltä ex-kiusatun kanssa.

Kiusaajat vastuuseen.

Kouluissa herätys

16.2. 8:19Suosittele 16

Kuten yleensä näissä tapauksissa koulun edustajat aluksi kiistävät, että mitään kiusaamista olisi havaittu. Mikään ei kuitenkaan oikeuta veritekoihin. Ihmetyttää, eikö Kosken koulussa ole toimivaa tukioppilasverkostoa, joka voisi raportoida kiusaamistapauksista, Opettajathan eivät tunnetusti kaikkea huomaa. Kaikki oppilaat eivät kerro opettajille ja vanhemmille kiusaamisesta, jolloin siihen ei päästä puuttumaan heti alkuvaiheessa. Vuosikausia jatkuvan pelkän naljailun voivat herkemmät lapset kokea todella rankkana. Tämän kitkemisessä olisivat tukioppilaat todella tärkeitä. Apua tarvisevat uhri, tekijä ja koko kouluyhteisö. Nyt olisi viimeistään syytä keskustella koulussa porukalla ja päättää yhteisesti, että kiusaaminen meidän koulussa loppuu nyt.

Ab alio exspectes, alteri quod feceris

16.2. 9:27Suosittele 13

Koulukiusaamiseen on puututtava yhtä vakavasti kuin työpaikkakiusaamiseen, joista molemmista löytyy vastaavia tapauksia, kun vuosia jatkunut piinaavaa kiusaaminen on tullut päätepisteeseen. Useimissa tapauksissa se väkivallan sijaan päättyy kiusatun sairastumiseen loppuiäksi, kiusaajan jatkaessa elämäänsä ja tapojaan seuraavien uhrien kanssa.

Omakohtaisena kokemuksena olen nähnyt miten samassa työpaikassa koko henkilökunta kärsi esimiehen taholta tapahtuvasta kiusaamisesta, sillä tuloksella, että yksi työntekijöistä teki itsemurhan kesken työpäivän sen sijaan, että olisi käynyt esimieheen käsiksi. Ulkopuolisen työilmapiiritutkijan tutkimustulos esimiehestä keskeytettiin ja tutkija vaihdettiin eikä henkilökunnalle jaettu milloinkaan lopullista raporttia lupauksista huolimatta. Näin julkishallinnon piirissä toimittiin '90 luvun puolella.

"Uhrille" pidempi tuomio

16.2. 9:38Suosittele 22

Koko lukioaikani olin kiusattu ulkonäköni vuoksi ja ainoa joka tapauksesta kärsi olin minä. Niin opettajat kuin rehtorikin kurittivat minua eivätkä kiusaajiani. Lopulta jätin lukion kesken masennuksen vuoksi.

Sympatiani ovat täysin kiusatun puolella!

yx vaan

16.2. 10:04Suosittele 13

Tässä tapauksessa koulutoimenjohtajan, rehtorin ja ko. oppilailaiden luokanvalvojan pitäisi erota viroistaan ja pistää oikeuteen vastaamaan välinpitämättömyydestään. Saataisiin vihdoin kunnon ennakkotapaus.

koulukiusattu myös

16.2. 11:41Suosittele 16

säälin koulukiusattua poikaa, paha olo purkautui traagisella tavalla
kiusaajat kuriin.

koulukiusattu täälläkin

16.2. 16:34Suosittele 10

Vaikka teko ei ollutkaan millään tavalla lain mukaan sallittu niin silti mielestäni uhri sanaa käytetään tässä tapauksessa väärästä henkilöstä. Toivottavasti osaa tuo kaveri varoa kieltään jatkossa ja tajuaa oikeasti, että joillain teoilla on myös seurauksia. Pahoitteluni vangitun pojan perheelle. Ja voimia kovasti asian käsittelyyn.

Kolmen lapsen äiti

16.2. 19:00Suosittele 8

Kiusaaminen on tietoinen valinta ja voi käydä näin, että kiusattu ei kiusaamista henkisestä kestä.

Kiusaamisesta rikosilmoitus ja kiusaaja lastensuojelun hoidettavaksi ja sijoitetaan esim. koulukotiin. Näin voidaan suojella muita kiusaajalta ja lopettaa kiusaajan rikoskierre ajoissa.

kreta

17.2. 5:35Suosittele 7

Ehei, ei kiusaajan tekemisiin koskaan puututa. Se on aina kiusattu, joka aiheuttaa harmia ympäristölleen. Niin koulut kuin lastensuojelukin kiinnittävät huomiota kiusattuun, koska hän on se joka ei halua mennä kouluun. Niin kodissahan se vika on. Ketään ei kiinnosta, minkä takia KIUSAAJA KIUSAA.

x

Haluatko ilmoittaa asiattoman viestin?

Jätä sähköpostiosoitteesi jos haluat saada kuittausviestin ilmoituksestasi.

Sähköpostiosoitteesi:

Viesti moderoijille:

Kirjoita kommentti

Viesti:
Nimi:
Bottivarmistus: paljonko on 2 + 5? 
  Esikatsele

Luetuimmat viestiketjut

Luetuimmat uutiset