Maakunnan yrittäjien uusi kampanja ei ihan heti avaudu — Mikä kumman Karjalove, Jouko Soikkeli?

19.3.2017 18:24
Kuva: Kai Skyttä
Karjalove-logo löytyy myös Etelä-Karjalan yrittäjien lehdestä.
Karjalove-logo löytyy myös Etelä-Karjalan yrittäjien lehdestä.

Etelä-Karjalan yrittäjien verkkosivuja hallitsee tunnus Karjalove. Karjalovelle on palkattu myös projektipäällikkö.

Mistä Karjalovessa on kyse, Etelä-Karjalan yrittäjien puheenjohtaja Jouko Soikkeli?

— Siinä on kyse yrityksistä, joiden omistuksesta vähintään puolet on Etelä-Karjalassa, ja niiden tuotteista ja palveluista. Kyseessä on brändi, jolla halutaan korostaa, että sen alla toimivien yritysten palveluista ja tuotteista eurot jäävät Etelä-Karjalaan.

Mistä idea brändiin tuli?

— Rovaniemellä oli vastaavanlainen likiliike. Halusimme Etelä-Karjalaan vastaavanlaisen, eteläkarjalaisuutta vahvistavan jutun. Rakensimme brändiä yhdessä meidatoimiston kanssa. Mielestäni tulos on hauska ja nostattaa hyvää pöhinää. Etelä-Karjala tarvitsee tällaista herättelyä monessakin mielessä. Tämä on yrittäjien vastaus.

Miten Karjalove lausutaan? Kääntyykö karjalaisten kieli?

— Itse lausun sen Karjalaav. Idea on vielä työpöydällä ja tullaan julkaisemaan tämän kuun lopussa. Tuo sana on mielenkiintoinen, kiehtova. Se jää ihmisten mieliin. Se kuvaa hyvin Karjalaa ja karjalaisten kansanluonnetta, rakkauttamme Karjalaa kohtaan.

Palkkasitte projektipäällikön Karjalovea varten. Mitä hän tekee?

— Projektipäällikkö tulee lähestymään yrityksiä ja rakentamaan tapahtumia tämän teeman ympärille.

Kaija Lankia