Puuttuvat opasteet harhauttavat shoppailijoita — Oletko itse törmännyt epäselviin kyltteihin?

9.3.2016 11:03
Kuva: MIKA STRANDÉN
Viime keväänä Nuijamaantiellä Mustolan risteyksessä opastettiin kauppakeskukseen, vaikkei Ikea ollut tehnyt päätöstä sijoittumisestaan Lappeenrantaan.
Viime keväänä Nuijamaantiellä Mustolan risteyksessä opastettiin kauppakeskukseen, vaikkei Ikea ollut tehnyt päätöstä sijoittumisestaan Lappeenrantaan.

Lappeenrannan kauppakeskus Isossa-Kristiinassa on ollut ongelmia opasteiden kanssa. The Body Shop -myymälän yrittäjä Tiina Valkeapää kertoo ohjaavansa eksyneitä asiakkaita kauppakeskuksen wc-tiloihin päivittäin.

Kylttejä ei ole tarpeeksi ja ne ovat huomaamattomia, Valkeapää sanoo.

Kauppakeskuksen omistavan Cityconin kaupallisen johtajan Ulla-Maija Kempin mukaan kyltitystä on parannettu ennen kauppakeskuksen toisen vaiheen valmistumista. Kylttikritiikkiä ei enää ole tullut merkittävästi, hän sanoo.

Toisinaan opasteetkaan eivät riitä. Lappeenrannan Armilassa hammaspotilaat valitsevat yhä usein kahdesta hoitolasta väärän, vaikka Pohjolankadun keskushammashoitola ja Armilankadun hammashoitola ovat toimineet jo vuosia lähekkäin.

Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin ylihammaslääkäri Maarit Natusen mukaan hammashoitoloiden opasteet ovat riittävät. Niitä on täydennetty monesti. Viimeksi teetettiin olet tässä -karttoja.

— Haitaksi asti sekaannuksia tapahtuu. Joinakin päivinä ei ole yhtään, mutta joskus yhdestä viiteen tapausta päivässä, Natunen sanoo.

Oletko törmännyt Etelä-Karjalassa liikenteessä, kauppakeskuksissa tai muissa julkisissa tiloissa epäselviin opasteisiin tai kylttien puuttumiseen kokonaan?

Kerro kokemuksistasi kommenttikentässä. Voit laittaa sähköpostilla vinkkejä ja kuvia osoitteeseen uutinen@esaimaa.fi.

Kännykällä kuvan voi lähettää numeroon 13355. Viestiin teksti ES Kuva. Viestin hinta on 1,20 euroa. Kuvia voidaan julkaista myös painetussa lehdessä.

Jenni Hirvinen