Maamiesseura meni nettiin ja pestasi markkinoijia

3.2.2016 9:29
Kuva: Mika Strandén
Maamiesseuran johtokuntaan kuuluva Marko Suutari (vasemmalla) pohti laskiaistapahtuman yksityiskohtia Titta Heikkisen, Elsa Melkon, Isa Räihän ja Laura Kotisalon kanssa.
Maamiesseuran johtokuntaan kuuluva Marko Suutari (vasemmalla) pohti laskiaistapahtuman yksityiskohtia Titta Heikkisen, Elsa Melkon, Isa Räihän ja Laura Kotisalon kanssa.

Taipalsaaren maamiesseura ja maaseutunaiset vastaavat tulevaisuuden haasteisiin kysymällä neuvoa nuorilta. Maaseutuseurat käynnistivät tammikuussa kaksi vuotta kestävän yhteistyöprojektin Saimaan ammattikorkeakoulun opiskelijoiden markkinointiosuuskunnan kanssa.

Markkinointiosuuskunta Lux alkaa kartoittaa nykyisten jäsenien toiveita ja kehitysideoita sekä kehittää keinoja uusien jäsenten hankintaan. Markkinointityötä tekevät opiskelijat pääsevät soveltamaan opintojaan käytäntöön ja kerryttävät samalla opintopisteitään.

Taipalsaarelaisten hanke on jo herättänyt kiinnostusta muissa järjestöissä. Mallin toivotaan leviävän ajan mittaan yleiseen käyttöön.

Ensimmäisen kerran seurojen ja opiskelijoiden yhteistyötä testataan käytännössä Taipalsaaren laskiaistapahtumassa. Sunnuntaina 7. helmikuuta kello 12–15 järjestettävässä tapahtumassa opiskelijat muun muassa esittelevät seurojen toimintaa nuorille mäenlaskun ja makkaranpaiston lomassa. Tapahtuman keskuspaikkana on Haikkaanlahden metsästysmaja osoitteessa Vitsaintie 51.

Lue lisää päivän lehdestä tai Etelä-Saimaan mobiilisovelluksesta

Anne Kokkonen